Generic illustration.

Kansallinen DNSSEC Launch Day 5.9.

Torstaina 5.9. vietetään kansallista DNSSEC Launch Day -päivää. Teemapäivä on Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin järjestämä kampanja, jonka tarkoituksena on parantaa internetin tietoturvaa.

DNSSEC on nimipalveluiden tietoturvalaajennos, joka auttaa internetin käyttäjää varmistumaan siitä että, että vastaukset käyttäjän tekemiin nimipalvelukyselyihin ovat aitoja eivätkä ohjaa käyttäjää esimerkiksi haittaohjelmasivustoille. Verkkosivun omistajana ottaessasi DNSSECin käyttöön verkkotunnuksellesi annat asiakkaillesi mahdollisuuden vahvistaa sinun verkkotunnukseesi kohdistuvat nimipalvelinkyselyt oikeiksi. Lisää tietoa DNSSECistä löydät mm. Traficomin sivuilta.

Myös Heksia on mukana omalta osaltaan mukana edistämässä DNSSECin käyttöönottoa, ja allekirjoitamme ylläpitoomme tulevat uudet verkkotunnukset automaattisesti. Jos haluat ottaan DNSSECin käyttöön ylläpidossamme jo ennestään olevalle verkkotunnukselle, voit tehdä sen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Jos et tiedä onko DNSSEC jo otettu käyttöön verkkotunnuksellasi, voit tarkistaa sen Traficomin verkkotunnushaun kautta. Hae verkkotunnustasi, ja katso tila asetus otsikon DNSSEC alta.